top of page

Een bewuste en natuurlijke zwangerschap

Indien je me vorig jaar zou zeggen dat ik een blog over bewuste en natuurlijke zwangerschap zou schrijven, zou ik je werkelijk voor gek verklaren. Enerzijds omdat ik absoluut niet de intentie had om terug zwanger te worden, alsook was ik wel al vrij bewust maar zag mijn levensstijl er nog lang niet zo uit.


Fast forward naar vandaag en observeer het bewijs dat je leven er echt geheel anders uit kan zien op 1 jaar tijd, door gewoon op een gegeven moment bewuste keuzes te maken!


Een natuurlijke levensstijl dat mijn leven veranderde


Op 11-11-2019 maakte ik de bewuste keuze om een startersbundel aan te schaffen bij Young Living, via mijn goede vriendin en collega An (check zeker haar blog hier).


Ik besloot dat dit de laatste keer ging zijn dat ik essentiële oliën een kans wilde geven, want eerdere ervaringen waren niet zo fenomenaal. Dus om hen nu een oprechte kans te geven, ging ik voor echte verdieping met de starterkit.



Nooit had ik kunnen dromen van de impact die deze beslissing heeft gehad op mijn leven. Niet alleen de pure werking van de oliën op de fysieke - mentale - emotionele & spirituele delen van mijn leven en dat van mijn gezin! Maar daarnaast activeerde deze natuurlijke levensstijl heel wat meer bij me.


Zo werd de sjamaan in mijn geactiveerd en sta ik nu meer dan ooit in verbinding met de aarde en mijn eigen natuur. Daarnaast werd ook de innerlijke leider in me geactiveerd, waardoor ik nu een prachtig team van lichtwerkers heb. Ik mag hen begeleiden in hun processen maar ook zij bieden mij zoveel inzichten op verschillende gebieden. Het is zoveel meer dan gewoon een mlm, het is een ware sister community geworden. Een community waarin onvoorwaardelijke steun ligt! Deze combinatie van zelfstandig werk en team werk is zo uniek en ben ik dan ook ontzettend dankbaar voor! De vele mooie zielen die dankzij de oliën op mijn pad komen en die verbinding weer brengen met anderen, is een prachtige tool gecreëerd door moeder aarde en vader cosmos.


Vervolgens is hierbij ook een inkomen bij gemanifesteerd die uit pure dankbaarheid is ontstaan en volledig vanuit pure energie tot bij mij mag komen. Dit groeit nog iedere dag en voelt als de ondersteuning van het universum, omdat ik vanuit mijn hart werk en deel.


Tot slot, brachten de oliën mij een natuurlijke levensstijl. Stapsgewijs zijn we met mijn gezin zeer bewuste keuzes aan het maken met betrekking tot onze consumptie. We zeggen vaarwel tot de chemische / toxische producten en verwelkomen de natuurlijke / energetische producten in de plaats. Hier valt gewoon geen waarde op te kleven! Iedereen verdient het om zich zo puur en zuiver te voelen en dankzij Young Living is dit mogelijk!


Zwangerschap en Young Living


Zoals ik al zei, was de zwangerschap dit keer geen bewuste keuze. Lieve Nova verraste ons allen met haar komst en bracht hierdoor zeker wat verwarring met haar mee in de eerste maand. Maar oh wat zijn we dankbaar voor haar prachtige wezen, ziel en energie!



Ook al was het in eerste instantie geen bewuste zwangerschapskeuze, nadien koos ik iedere dag weer voor haar zeer bewust en heb ik deze zwangerschap zoveel bewuster meegemaakt dan van mijn eerste dochter Aria. Deze ervaring draag ik met me mee voor de rest van mijn leven in mijn hart en ben ik zo ontzettend dankbaar voor.


Ik ben vooral ook dankbaar voor de natuurlijke producten die ik dit keer ter beschikking had!

Zo dankbaar dat ik mijn ervaringen van tijdens en na de zwangerschap met jullie wil delen (er volgt nog een blog rond mijn ervaringen tijdens en na de bevalling).


Graag deel ik dan ook hieronder een aantal tips / producten die mij doorheen de zwangerschap hebben geholpen op een natuurlijke manier.


6 tips voor tijdens de zwangerschap


  1. De eerste 3 maanden was ik ontzettend misselijk en kon ik vrijwel geen geuren verdragen. Deze periode heb ik dan ook zo goed als geen gebruik gemaakt van de essentiële oliën omdat deze veel te intens voor me waren.

  2. Emotioneel had ik het de eerste maand best zwaar, dankbaar dat ik was voor mijn eigen boek Will I marry me? Ik heb mijn boek er destijds terug bij genomen en deze heeft me weer de kracht gegeven om mijn mindset om te draaien.

3. Mijn absolute favoriete olie tijdens gans de zwangerschap, was de olie GENTLE BABY van Young Living. Dagelijks rolde ik de mama roller met gentle baby - lavendel en draagolie over mijn groeiende buik. Enerzijds hielp deze roller de flexibiliteit van mijn huid te verhogen en zo striemen te voorkomen. Anderzijds hielp deze vooral wanneer mijn lieve baby'tje ontzettend druk was in mijn buik en ik graag wat zou slapen. De roller bracht gelijk rust bij beiden.



4. Tijdens het begin van het derde trimester kocht ik intuïtief de drank NingXia Red bij Young Living. Zo dankbaar dat ik dit deed, want telkens wanneer ik een dipje voelde, gaf dit drankje vol vitaminen mij de energieboost die ik nodig had om de rest van de dag aan te kunnen.

5. Tot slot kreeg ik in de laatste weken voor de bevalling plots last van kleine aambeien. Ik had dit nooit eerder gehad en ging dan ook onmiddellijk op zoek naar natuurlijke middeltjes om te behandelen. Zo kwam ik uit bij de magische combo: Lavendel - Geranium & Frankinscense. Wat druppeltjes bij de zwangerschapsolie en aanbrengen ter hoogte van de aambeien. Dit gaf onmiddellijk succes en had er dan ook weinig last van.

6. Tijdens ganse zwangerschap bleef ik sterk in connectie met mijn lichaam en reflecteerde telkens naar de emotionele / spirituele oorzaak van mogelijk lichamelijke ongemakken. Zoals bv. bij de aambeien, ging ik zoeken waar zij voor staan. De emotionele betekenis hiervan is enerzijds willen loslaten maar tegelijkertijd willen vasthouden. Dit was dan ook super logisch tijdens die laatste weken. Door dit telkens op te zoeken, kan je jezelf makkelijker overgeven en veranderd de lading van de ervaring.


Zie de rijkdommen die je leven vervullen


Zoals ik eerder al zei, had ik nooit verwacht dat ik hierover een blog zou schrijven en stond ik in het begin zeer sceptisch ten opzichte van de oliën.


Ik voel me gezegend dat ik een persoon ben die geen uitdaging uit de weg gaat, die haar nieuwsgierigheid de overhand laat nemen in plaats van haar twijfels en angsten. Iemand dat mogelijkheden / opportuniteiten ziet liggen, in plaats van obstakels.


Je leven transformeren start met het veranderen van je mindset!


Deze verandering kan je zo groot of zo klein maken als je zelf wil, het belangrijkste is dat je die eerste stap neemt!


Wil je laagdrempelig je leven verrijken en die eerste stap zetten richting je droomleven? Dan kan ik je 2 dingen adviseren: of je start met mijn boek "Will I marry me?" of je start met dit olie avontuur. Waar je meer krijgt dan enkel de werking van de oliën.


Voor zij die in November en December 2020 de beslissing maken, ontvangen beiden voor dezelfde prijs! Om de geboorte van mijn lieve ster te vieren!


Zonder het werk aan mijzelf en het openstellen voor de oliën, had ik namelijk nu deze droombaby niet in mijn armen gehad. En ik gun iedereen mooie ervaringen (met of zonder kinderen).


Interesse? Stuur me een mail naar riri.starseed@gmail.com of neem contact met me op via social media.


In lichte & liefde,

Riri








bottom of page